RMSF Holding AB förvärvar Södergrens Br. Metallindustri AB

Pressmeddelande

Förvärvet klart! Fr v: Johan Harlén, vd, RMS Lagerinredningar, Pontus Magnusson,
platschef, Södergrens Metallindustri och Roger Lindmark, ägare RMSF Holding.

RMSF Holding AB förvärvar den 1 oktober samtliga aktier i Södergrens Br. Metallindustri AB i Eskilstuna. RMSF Holding AB äger sedan tidigare samtliga aktier i RMS Lagerinredningar AB.

RMS Lagerinredningar AB flyttar i och med förvärvet all sin produktion av produkter till Södergrens Br. Metallindustri AB.

– Det finns initialt inga planer på att förändra något i organisationen och verksamheten hos Södergrens Br. Metallindustri AB. Ambitionen är istället att förstärka marknadsfokus och den aktiva kundbearbetningen hos Södergrens Br. Metallindustri AB. Vi ser att det finns ett utrymme i befintlig produktionskapacitet att växa och öka ordervolymerna, säger Johan Harlén, vd, RMS Lagerinredningar.

Södergrens Br. Metallindustri AB är ett gammalt anrikt företag som bedrivit verksamhet sedan 1952. Företagets verksamhet är främst inriktad mot plåtbearbetning med en väldigt modern maskinpark och den senaste tekniken.

För mer information kontakta:

Johan Harlén, vd, RMS Lagerinredningar
johan@rmslager.se