Driven Projektsäljare

Är du en säljare med stort eget driv och engagemang? Gillar du att ta ansvar och att driva projekt från ax till limpa? Är du dessutom noggrann och nyfiken på att lära dig mer av vad som händer på insidan hos de stora e-handlarna? Vill du jobba på ett bolag där det finns stora utvecklingsmöjligheter? Då är du kanske precis den vi letar efter.

 

Placeringsort: Helsingborg med omnejd

Vi söker en Projektsäljare till vårt nyetablerade kontor i Helsingborgs-området som gillar variation i arbetet och att ta egna beslut. Du behöver inte ha erfarenhet av branschen tidigare, men vi ser det som en merit om du har erfarenhet av förvaring- och logistiklösningar. Viktigare är att du trivs med att arbeta självständigt och har en vilja att lära. Hos oss blir du en del av ett kunnigt team med möjlighet att lära dig massor av erfarna kollegor.

Vad går jobbet ut på?
Att jobba som Projektsäljare hos oss är en varierande roll och du är delaktig i det mesta i säljprocessen. Du är med kunden från första rådgivning till offert, leverans och montering av det färdiga lagersystemet. Arbetet sker gentemot lager och distributionsföretag, olika företag inom industrin m.m. Du kommer att arbeta med hela vårt sortiment och förväntas kunna erbjuda kunder både helhets- och speciallösningar.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att bestå av:
– Bokning av nya möten med både nya och befintliga kunder.
– Besöka nya och befintliga kunder och göra behovsanalys, presentera kundanpassade lösningar och avtalsskrivning. 

Vem är du?
Du är en engagerad och resultatinriktad säljare med god förmåga att på ett effektivt och förtroendeingivande sätt skapa nya och utveckla befintliga affärsrelationer. Du har tidigare arbetat som fältsäljare och är van att styra över din egen tid, boka egna möten och att resa i tjänsten. Du har tidigare arbetat i något CRM-system och är van vid att använda detta i ditt dagliga arbete. Du är en god kommunikatör, är ordningsam och har en positiv inställning.

En examen inom logistik eller ekonomi är meriterande, men inte ett krav.

Varför jobba hos oss?
Vi är ett mellanstort bolag med god sammanhållning där kulturen är prestigelös, flexibel och vänlig. Hos oss får du möjlighet att utvecklas i rollen som säljare och styra din egen vardag. Du kommer att ingå i ett affärsdrivet team och tillhöra ett företag med korta beslutsvägar och stor frihet under ansvar. Endast du själv sätter gränserna för hur långt du kan nå! Du får en gedigen introduktion till RMS, våra produkter och tjänster och parallellt med introduktionen kommer du att växa in i rollen som Projektsäljare. 

Som anställd får du friskvårdsbidrag, tjänstebil och tjänstepension. 

Vill du vara med på vår resa?
Tjänsten är en tillsvidareanställning på vårt nya kontor i Helsingborgs-området.

Ansökningsmejl:
Sänd din ansökan, CV samt personligt brev till Johan Harlén, vd. Har du frågor är du välkommen att kontakta Johan via mejl: johan@rmslager.se eller telefon 070-270 91 23. 

Sista ansökningsdag 20 december 2019. Intervjuer sker löpande.

Om RMS
Tillsammans med våra kunder skapar vi effektiva, säkra och hållbara lagermiljöer.

Vi är Sveriges mest kompletta leverantör av lagersystem och tjänster för moderna logistikmiljöer. Under våra 28 år som leverantör till företag verksamma inom lager och logistik har vi utvecklats till att idag vara en helhetsleverantör i framkant. Med ordning och reda på lagret vill vi att våra kunder får ut maximalt av sin verksamhet. Lagret ska både vara en säker och effektiv arbetsplats. Vårt huvudkontor med tillhörande lager finns i Eskilstuna men vi har också ett försäljningskontor i Länna, Stockholm och startar nu upp ett nytt kontor i Helsingborgs-området. Däremot finns våra kunder i hela Sverige.

 

Våra Partners